
Nowa przeprawa mostowa przez rzekę Bug łączy miejscowości Krzemień i Granne. Stanowi jedną z kluczowych inwestycji infrastrukturalnych na pograniczu województw mazowieckiego i podlaskiego. Oprócz dwupasmowej jezdni przewidziano także ciąg pieszo-rowerowy oferujący mieszkańcom dodatkowe możliwości rekreacyjne.

Most na Bugu z przejściem pieszo-rowerowym
Most, którego konstrukcja osiągnie 412 m długości i zmienną szerokość od 13,7 do 17,74 m, został zaprojektowany z myślą o zarówno ruchu kołowym, jak i innych formach użytkowania. Oprócz dwupasmowej jezdni przewidziano także ciąg pieszo-rowerowy, nie tylko zwiększający bezpieczeństwo uczestników ruchu, ale również tworzący przestrzeń rekreacyjną. Specjalne miejsca widokowe, umiejscowione na konstrukcji, umożliwią obserwację doliny Bugu, co może przyczynić się do promocji walorów przyrodniczych tego obszaru. Realizacją przedsięwzięcia zajmuje się spółka Domost z Małkini Górnej, która rozpoczęła prace budowlane w styczniu 2024 r. Zakończenie prac planowane jest na październik 2025 r. Aktualnie oba brzegi rzeki zostały już połączone, a prace skupiają się na dokończaniu konstrukcji nośnej oraz elementów dodatkowych, takich jak nawierzchnie i bariery ochronne.

Znaczenie mostu na Bugu dla regionu
Równolegle z realizacją mostu prowadzone są działania mające na celu modernizację i budowę dróg dojazdowych. Po stronie powiatu siemiatyckiego przewidziano utworzenie około 1,8 km nowej infrastruktury drogowej, natomiast po stronie sokołowskiej planowane jest włączenie mostu do istniejącej sieci komunikacyjnej . Umożliwienie sprawniejszego transportu przyczyni się do wzrostu atrakcyjności terenów inwestycyjnych, ułatwi mobilność mieszkańców oraz zwiększy ruch turystyczny w rejonie nadbużańskim.
Nowy most na Bugu łączący gminy Jabłonna Lacka i Perlejewo – metryczka projektu
Lokalizacja: Podlasie / Polska
Typ: most
Wykonawca: Domost
Realizacja: 2025

Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Komentarze