kızılay odtülüler dershane

Zaproszenia

Rdzawy most pieszo-rowerowy przez Wisłę w Warszawie. Nowe realizacje

Ma 452 metry długości i łączy dwie strony miasta. To nowy most pieszo-rowerowy w Warszawie, który jest jedną z najdłuższych tego typu przepraw na świecie. Kładka została zaprojektowana przez warszawską pracownię Schuessler Plan Inżynierzy – na podstawie pracy magisterskiej Małgorzaty Dembowskiej – napisanej pod kierunkiem prof. Ewy Kuryłowicz na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej. Rdzawy obiekt ma być nową wizytówką miasta. Czy tak się stanie? W ramach cyklu Nowe Realizacje zapraszamy na rozmowę z Marcelim Michalakiem oraz prezentację kładki. Spotkanie online odbędzie się 22 maja 2024 o godz. 11:00. Zapisz się już teraz.

Ma 452 metry długości i łączy dwie strony miasta. To nowy most pieszo-rowerowy w Warszawie, który jest jedną z najdłuższych tego typu przepraw na świecie. Kładka została zaprojektowana przez warszawską pracownię Schuessler Plan Inżynierzy – na podstawie pracy magisterskiej Małgorzaty Dembowskiej – napisanej pod kierunkiem prof. Ewy Kuryłowicz na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej. Rdzawy obiekt ma być nową wizytówką miasta. Czy tak się stanie? W ramach cyklu Nowe Realizacje zapraszamy na rozmowę z Marcelim Michalakiem oraz prezentację kładki. Spotkanie online odbędzie się 22 maja 2024 o godz. 11:00. Zapisz się już teraz.

Most wizytówką stolicy

Na moście nie ma wyraźnego podziału na ruch pieszy i rowerowy co ma zwiększyć bezpieczeństwo jego użytkowników. Decyzja ta była motywowana troską o pieszych, unikając sytuacji, w której rowerzyści mogliby zbyt mocno przyspieszyć na stromych podejściach mostu.

Obiekt stał się nie tylko jedną z nowoczesnych konstrukcji w Warszawie, ale przede wszystkim użytecznym i funkcjonalnym obiektem łączącym centralne dzielnice miasta. Ponadto w projekcie zapewniono przestrzeń na dwie strefy widokowe oraz wypoczynkowe z drewnianymi siedziskami, co umożliwi oglądanie panoramy Warszawy.” – tłumaczą architekci.

Rozciągnięta między ulicami Karową i Okrzei kładka wspiera się na siedmiu podporach z żelbetu. Na lewym brzegu, przed ostatnim filarem, przeprawa poszerza się na dwie rampy, które zostały przerzucone nad bulwarami na wysokości chodnika Wybrzeża Kościuszkowskiego. Most został wykonany ze stali pokrytej farbą, która imituje kolor kortenu – wszystko po to, by obiekt wytrzymał wilgotność nad rzeką. W dwóch miejscach most załamuje się - w „zagięciach” konstrukcja jest znacznie szersza, aby można się było bezpiecznie zatrzymać.

Więcej o tym ciekawym obiekcie dowiecie się podczas prezentacji. Będzie można zadawać pytania i komentować.

Prezentację poprowadzi: Marcel Michalak, Schuessler-Plan Inżynierzy

Marcel Michalak

Kierownik Zespołu Drogowego / Koordynator Projektów w biurze projektowym Schuessler-Plan Inżynierzy. W firmie od 2017 r.

Kierownik nadzoru autorskiego budowy mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę w Warszawie

Ukończone studia w Szkole Głównej Handlowej na kierunku menedżerskim, a aktualnie Uczelnia Techniczno-Handlowa na kierunku budownictwo.

Link do pokoju

Po rejestracji na wydarzenie przyjdzie potwierdzenie z linkiem do pokoju. Proszę sprawdzić folder SPAM. Jeśli tak się nie stanie prosimy o kontakt  [email protected]

Organizatorzy

Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Komentarze

Najnowsze z tego działu

Wyszukaj

Newsletter

Adres email nie jest poprawny!
Spróbuj jeszcze raz...

×

Dziękujemy za zapisanie się do subskrypcji naszego newslettera!

×
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do newslettera Sztuki Krajobrazu!