kızılay odtülüler dershane

Ekologia

Fotowoltaiczna ścieżka rowerowa w Holandii

W holenderskiej prowincji holenderskiej Brabancji Północnej zostanie zamontowana pięćsetmetrowa fotowoltaiczna ścieżka rowerowa, jej wydajność będzie testowana przez najbliższe pięć lat. System fotowoltaiczny zostanie zintegrowany z wierzchnią warstwą asfaltu i będzie składał się z sześciuset paneli słonecznych. Ścieżka zlokalizowana będzie wzdłuż drogi N285 w pobliżu Wagenbergu.

W holenderskiej prowincji holenderskiej Brabancji Północnej zostanie zamontowana pięćsetmetrowa fotowoltaiczna ścieżka rowerowa, jej wydajność będzie testowana przez najbliższe pięć lat. System fotowoltaiczny zostanie zintegrowany z wierzchnią warstwą asfaltu i będzie składał się z sześciuset paneli słonecznych. Ścieżka zlokalizowana będzie wzdłuż drogi N285 w pobliżu Wagenbergu.

 ZOBACZ RÓWNIEŻ: Nowy park kieszonkowy na Mokotowie

Holenderskie plany budowy instalacji fotowoltaicznych 

Fotowoltaiczne ścieżki rowerowe nie są w Holandii nowym konceptem, tego typu projekty pojawiły się już wcześniej. W 2016 r.w panele fotowoltaiczne została wyposażona ścieżka rowerowa w pobliżu Amsterdamu, kolejna powstała w 2020 r. w prowincji Utrecht. Opłacalność i ekonomiczne wykonanie dróg słonecznych wciąż pozostają kontrowersyjne. Przez okres pięciu lat eksperci rządu prowincjonalnego będą oceniać przede wszystkim odporność modułów słonecznych na obciążenie mechaniczne wynikające z obecności pieszych i rowerzystów, koszty konserwacji oraz wydajność energetyczną. Przedstawiciele urzędu wydali również oświadczenie, w którym informują, że budowa słonecznej ścieżki rowerowej w Wagenbergu jest częścią większego projektu o nazwie „Zon op Infra”, czyli holenderskiego planu rządowego mającego na celu testowanie wykonalności produkcji energii słonecznej na infrastrukturze drogowej. Plan obejmuje wdrożenie instalacji fotowoltaicznych wzdłuż autostrad i na barierach dźwiękochłonnych.

Trudności i ograniczenia 

Największą trudnością dla władz Holandii w związku z instalacją paneli fotowoltaicznych jest znalezienie odpowiednich gruntów, na których mogłyby powstać duże elektrownie. W ostatnich latach instytuty badawcze i prywatne firmy próbowały udowodnić wykonalność projektów fotowoltaicznych na gruntach nieprzeznaczonych pod rolnictwo, w tym na wałach przeciwpowodziowych, dachach, powierzchniach wodnych na lądzie i na morzu. Rowerowe ścieżki fotowoltaiczne są jednym z pomysłów na uzupełnienie niedoborów energii pochodzącej ze słońca.

Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Komentarze

*

Najnowsze z tego działu

Wyszukaj

Newsletter

Adres email nie jest poprawny!
Spróbuj jeszcze raz...

×

Dziękujemy za zapisanie się do subskrypcji naszego newslettera!

×
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do newslettera Sztuki Krajobrazu!