Polska

Nowa pieszo-rowerowa kładka w Warszawie

Mieszkańcy Warszawy i odwiedzający miasto turyści w 2024 zyskają nową pieszo-rowerową przeprawę przez Wisłę. Kładka powstanie na wysokości ulic Karowej i Stefana Okrzei, połączy tym samym Śródmieście z Pragą-Północ, w znacznym stopniu wpływając na ożywienie wiślanych bulwarów. Budowa nowej warszawskiej kładki jest w całości

Mieszkańcy Warszawy i odwiedzający miasto turyści w 2024 zyskają nową pieszo-rowerową przeprawę przez Wisłę. Kładka powstanie na wysokości ulic Karowej i Stefana Okrzei, połączy tym samym Śródmieście z Pragą-Północ, w znacznym stopniu wpływając na ożywienie wiślanych bulwarów. Budowa nowej warszawskiej kładki jest w całości finansowana ze środków miejskich, szacowany koszt całkowity ma wynieść 120 mln złotych.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Szachowy Ogród Krakowian – nowy park kieszonkowy

Konstrukcja nowej kładki łączącej Pragą-Północ ze Śródmieściem

W kwietniu tego roku rozpoczęło się montowanie pierwszych segmentów konstrukcji stalowych. W niedługim czasie firma Budimex, będąca głównym wykonawcą prac, na żelbetowych podporach zamontuje kolejne przęsła. Każdy z elementów nowej kładki ma długość 23 metrów i waży 36 ton, do ich montowania w dnie rzeki wykorzystywany jest żuraw o nośności 650 ton. Tworzona konstrukcja pieszo-rowerowej przeprawy będzie miała 452 m długości, piesi pokonają tę odległość w ciągu około sześciu minut, rowerzyści o cztery minuty krócej.

Nowa pieszo-rowerowa kładka w Warszawie
Nowa pieszo-rowerowa kładka w Warszawie, fot. UM Warszawa
Nowa pieszo-rowerowa kładka w Warszawie
Nowa pieszo-rowerowa kładka w Warszawie, fot. UM Warszawa

Miejsca do odpoczynku na kładce

Szerokość nowej kładki łączącej Pragę-Północ ze Śródmieściem będzie zmienna, w najwęższym punkcie wyniesie niecałe 7 m, stopniowo poszerzając się do szerokości ponad 16 m. Zabieg ten związany jest przede wszystkim z zamontowaniem siedzisk i platform widokowych, z których będzie można podziwiać zabytkowe centrum Warszawy. W miejscach wypoczynkowych zamontowane zostanie także oświetlenie. Konstrukcja pieszo-rowerowej przeprawy zostanie pomalowana farbą w kolorze kortenu, która będzie odporna na warunki atmosferyczne, przede wszystkim na wilgoć. Nawierzchnię stanowić będzie z kolei warstwa żywicy metakrylowej w kolorze jasnoszarym. Projekt kładki wpisuje się w koncepcję Nowego Centrum Warszawy, zakładającego stworzenie nowych miejsc przyjaznych mieszkańcom. Dzięki prowadzonym pracom centrum stolicy zamieni się w przestrzeń wygodą i dostosowaną do potrzeb każdej grupy wiekowej.

Nowa pieszo-rowerowa kładka w Warszawie
Nowa pieszo-rowerowa kładka w Warszawie, fot. UM Warszawa

Nowa pieszo-rowerowa kładka – metryczka projektu

Lokalizacja: Warszawa / Polska
Typ: kładka
Inwestor: Zarząd Dróg Miejskich UM Warszawa
Projektant: Schüßler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o.
Wykonawca: Budimex S.A.
Rok: planowany 2024

Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Komentarze

Najnowsze z tego działu

Wyszukaj

Newsletter

Adres email nie jest poprawny!
Spróbuj jeszcze raz...

×

Dziękujemy za zapisanie się do subskrypcji naszego newslettera!

×
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do newslettera Sztuki Krajobrazu!