bahis siteleri
kızılay odtülüler dershane

Biznes

Poznańska uchwała krajobrazowa wchodzi w życie

Uchwała krajobrazowa to dokument, który ma na celu ochronę wartości krajobrazowych miasta. Jej celem jest przede wszystkim zapewnienie harmonijnego rozwoju miasta, zapobieganie negatywnym zmianom w krajobrazie miejskim, a także zwiększenie jego atrakcyjności dla mieszkańców i turystów. Do listy miast, w których w ostatnim czasie zaczęła obowiązywać uchwała krajobrazowa dołączyła także stolica Wielkopolski. Poznańska uchwała krajobrazowa zaczęła obowiązywać 21 lutego 2023 r.

Uchwała krajobrazowa to dokument, który ma na celu ochronę wartości krajobrazowych miasta. Jej celem jest przede wszystkim zapewnienie harmonijnego rozwoju miasta, zapobieganie negatywnym zmianom w krajobrazie miejskim, a także zwiększenie jego atrakcyjności dla mieszkańców i turystów. Do listy miast, w których w ostatnim czasie zaczęła obowiązywać uchwała krajobrazowa dołączyła także stolica Wielkopolski. Poznańska uchwała krajobrazowa zaczęła obowiązywać 21 lutego 2023 r.

Wymogi poznańskiej uchwały krajobrazowej

Wejście w życie uchwały krajobrazowej oznacza, że wszelkie reklamy zainstalowane bez pozwolenia muszą zostać rozebrane. Nie dostosowanie się do obecnych przepisów będzie się wiązało z karami finansowymi. Będą one wymierzane za każdy dzień funkcjonowania reklamy w przestrzeni miejskiej, a ich wysokość wyniesie czterdziestokrotność opłaty reklamowej, liczonej za metr kwadratowy reklamy. Oceną zgodności nośników z uchwałą krajobrazową Poznania zajmować się będą pracownicy specjalnie powołanego zespołu w Wydziale Urbanistyki i Architektury. Do ich zadań należeć również będzie nakładanie kar i udzielanie pozwoleń. Okres na dostosowanie reklam do nowych przepisów jest różny dla poszczególnych części Poznania. W obszarze staromiejskim wynosi on rok, w centrum i historycznych dzielnicach dwa lata, a na obszarze zurbanizowanym i przyrodniczym pięć lat.

Komunikacja z mieszkańcami w sprawie poznańskiej uchwały krajobrazowej

Dla lepszej komunikacji pomiędzy urzędem a mieszkańcami, którzy mogą od teraz zgłaszać reklamy wymagające interwencji, został uruchomiony dedykowany adres mailowy. W niedługim czasie mieszkańcy będą mogli również zgłaszać swoje sugestie i niewłaściwe nośniki za pomocą aplikacji Smart City. Trwają też prace nad aktualizacją strony internetowej, na której znajdą się aktualne informacje na temat uchwały krajobrazowej Poznania i wymogów reklamowych.

Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Komentarze

Najnowsze z tego działu

Wyszukaj

Newsletter

Adres email nie jest poprawny!
Spróbuj jeszcze raz...

×

Dziękujemy za zapisanie się do subskrypcji naszego newslettera!

×
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do newslettera Sztuki Krajobrazu!