Uchwała krajobrazowa to dokument, który ma na celu ochronę wartości krajobrazowych miasta. Jej celem jest przede wszystkim zapewnienie harmonijnego rozwoju miasta, zapobieganie negatywnym zmianom w krajobrazie miejskim, a także zwiększenie jego atrakcyjności dla mieszkańców i turystów. Do listy miast, w których w ostatnim czasie zaczęła obowiązywać uchwała krajobrazowa dołączyła także stolica Wielkopolski. Poznańska uchwała krajobrazowa zaczęła obowiązywać 21 lutego 2023 r.
Wymogi poznańskiej uchwały krajobrazowej
Wejście w życie uchwały krajobrazowej oznacza, że wszelkie reklamy zainstalowane bez pozwolenia muszą zostać rozebrane. Nie dostosowanie się do obecnych przepisów będzie się wiązało z karami finansowymi. Będą one wymierzane za każdy dzień funkcjonowania reklamy w przestrzeni miejskiej, a ich wysokość wyniesie czterdziestokrotność opłaty reklamowej, liczonej za metr kwadratowy reklamy. Oceną zgodności nośników z uchwałą krajobrazową Poznania zajmować się będą pracownicy specjalnie powołanego zespołu w Wydziale Urbanistyki i Architektury. Do ich zadań należeć również będzie nakładanie kar i udzielanie pozwoleń. Okres na dostosowanie reklam do nowych przepisów jest różny dla poszczególnych części Poznania. W obszarze staromiejskim wynosi on rok, w centrum i historycznych dzielnicach dwa lata, a na obszarze zurbanizowanym i przyrodniczym pięć lat.
Komunikacja z mieszkańcami w sprawie poznańskiej uchwały krajobrazowej
Dla lepszej komunikacji pomiędzy urzędem a mieszkańcami, którzy mogą od teraz zgłaszać reklamy wymagające interwencji, został uruchomiony dedykowany adres mailowy. W niedługim czasie mieszkańcy będą mogli również zgłaszać swoje sugestie i niewłaściwe nośniki za pomocą aplikacji Smart City. Trwają też prace nad aktualizacją strony internetowej, na której znajdą się aktualne informacje na temat uchwały krajobrazowej Poznania i wymogów reklamowych.
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Komentarze