ankara lazer Ankara Kız Yurdu sera malzemeleri
bahis siteleri

Polska

Podziemny parking rowerowy w warszawskiej Fabryce Norblina

Warszawska Fabryka Norblina będąca częścią dziedzictwa przemysłowego stolicy, niegdyś zajmująca się między innymi produkcją platerów, blach i rur, teraz jest wielofunkcyjnym kompleksem biurowym z największą w Warszawie strefą gastronomiczną. To właśnie w Fabryce Norblina powstał pierwszy w Polsce automatyczny podziemny parking rowerowy, który może pomieścić 96 rowerów, a cała procedura parkowania zajmuje kilkanaście sekund. Jego wykonaniem zajęła się hiszpańska firma MA-SISTEMAS.

Warszawska Fabryka Norblina będąca częścią dziedzictwa przemysłowego stolicy, niegdyś zajmująca się między innymi produkcją platerów, blach i rur, teraz jest wielofunkcyjnym kompleksem biurowym z największą w Warszawie strefą gastronomiczną. To właśnie w Fabryce Norblina powstał pierwszy w Polsce automatyczny podziemny parking rowerowy, który może pomieścić 96 rowerów, a cała procedura parkowania zajmuje kilkanaście sekund. Jego wykonaniem zajęła się hiszpańska firma MA-SISTEMAS.

 ZOBACZ RÓWNIEŻ: Antysmogowy mural w Poznaniu

Działanie podziemnego parkingu rowerowego

Fabryka Norblina zlokalizowana jest przy ulicy Żelaznej 51/53, prócz 40 tys. m2 powierzchni biurowej znajduje się w niej kino, lokale usługowe oraz Muzeum Fabryki Norblina. Powstały na jej terenie podziemny parking rowerowy dedykowany jest zarówno pracownikom Fabryki, jak i odwiedzającym ją gościom. System obsługiwany jest za pomocą dotykowego panelu, natomiast opłaty za parking dokonuje się w dedykowanej aplikacji mobilnej. W podziemnym parkingu rowerowym może być przechowywany rower z całym wyposażeniem: kaskiem, koszykiem i sakwami, które umieszczane są w przywoływanej przez system kabinie. Po zakończeniu procesu zamknięty boks z rowerem zjeżdża na dół, czekając na jego ponowne wyjęcie.

Podziemny parking rowerowy w warszawskiej Fabryce Norblina
Podziemny parking rowerowy, fot. www.warszawa.naszemiasto.pl
Podziemny parking rowerowy w warszawskiej Fabryce Norblina
Podziemny parking rowerowy, fot. www.warszawa.naszemiasto.pl
Podziemny parking rowerowy w warszawskiej Fabryce Norblina
Podziemny parking rowerowy, fot. www.warszawa.naszemiasto.pl

Historyczna stylistyka podziemnego parkingu rowerowego

Konstrukcja części zewnętrznej podziemnego parkingu rowerowego nawiązuje swoim wyglądem do surowego, przemysłowego stylu Fabryki Norblina, który z kolei odwołuje się do historii miejsca. Kabina ma kształt ćwierci koła z przeszkleniami poprzedzielanymi elementami stalowymi, stylizowanymi na zabytkowe. Również sam panel sterujący utrzymany jest w podobnej stylistyce. Obok kabiny podziemnego parkingu podziemnego znajduje się także stacja naprawy rowerów z podstawowymi narzędziami oraz zewnętrzne stojaki.

Podziemny parking rowerowy w warszawskiej Fabryce Norblina
Podziemny parking rowerowy, fot. www.warszawa.naszemiasto.pl
Podziemny parking rowerowy w warszawskiej Fabryce Norblina
Podziemny parking rowerowy, fot. www.warszawa.naszemiasto.pl

Podziemny parking rowerowy – metryczka projektu

Lokalizacja: Warszawa / Polska
Projekt: MA-SISTEMAS
Typ: przestrzeń miejska
Rok: 2022

Komentarze

*

Najnowsze z tego działu

Wyszukaj

Newsletter

Adres email nie jest poprawny!
Spróbuj jeszcze raz...

×

Dziękujemy za zapisanie się do subskrypcji naszego newslettera!

×
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do newslettera Sztuki Krajobrazu!