W międzynarodowym konkursie na przeprawę pieszo-rowerową przez Wisłą na wysokości ul. Karowej i Okrzei zwyciężył projekt warszawskiej pracowni Schuessler-Plan Inżynierzy.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Przestrzeń zielona na osiedlu mieszkaniowym w Wiedniu
W konkursie zgłoszono wiele ciekawych prac, czym trudniej było wyłonić tą jedyną, która idealnie wpisze się w otoczenie, a przy tym będzie funkcjonalna i ponadczasowa. Z pośród 40 prac tą najlepszą wybierało jury w składzie: Marek Mikos, Renata Kaznowska, Rainer Mahlamäki, Wojciech Wagner, Łukasz Puchalski, Jacek Grunt-Mejer, Ewa Kuryłowicz, Maciej Mąka, Agnieszka Kulesza, Hubert Markowski, Wojciech Zabłocki, Patryk Zaręba oraz Henryk Zobel.
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpiło 14 września, gdzie przyznano następujące nagrody:
- I nagroda (100 tys. zł) – Schuessler-Plan Inżynierzy, Warszawa (dodatkowo zwycięzca otrzyma zaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki)
- II nagroda (70 tys. zł) – Dipl. Arch. ETH SIA Anna Jach, Zuzana Krzyzanska, Anatoni Keszycki i Schnetzer Puskas International AG, Szwajcaria
III nagroda (40 tys. zł) – DWAA ARCHITEKCI MARCIN WOLSZCZAK
Wyróżnienia równorzędne (po 25 tys. zł):
- JOANNA JĘDRUŚ-CABRERA, EOVASTUDIO SPL, GmasP (GOBERNA PEREZ & ASOCIADOS SL), Hiszpania
- SUD ARCHITEKCI POLSKA ,Warszawa
Wyróżnienia równorzędne honorowe:
- Maria Ceran, Małgorzata Florczak-Puńko, Małgorzata Wiśniewska i Natalia Wilczak, Warszawa
- NOKE Sp. z o.o., Warszawa
Wybrano projekt autorstwa Schuessler-Plan Inżynierzy ze względu na elegancką i powściągliwą formę, która idealnie wpisuje się w krajobraz tej części miasta. Architekci w swojej pracy postanowili nie konkurować z okolicznymi obiektami, a po prostu w niepowtarzalny sposób je uzupełnić. Projekt cechuje ciekawa architektura, gdzie przyłożono dużo uwagi do detali.
Nowy most ma liczyć 400 metrów długości oraz 6 metrów szerokości. Obiekt ma być przykładem kierunku tworzenia nowej jakości warszawskiej infrastruktury, uwzględniającej potrzeby mieszkańców i środowiska. Obiekt został włączony w istniejące ścieżki rowerowe po obu stronach Wisły, tworząc wygodne połączenie pomiędzy Pragą i Targówkiem a Śródmieściem czy Powiślem.
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Komentarze