Trendy

Pomysł na ogrodzenie portowe

Tereny portowe wymagają szczególnego podejścia do zabezpieczeń. Muszą one gwarantować wysoki stopień ochrony, ze względu na bezpieczeństwo pracowników, pasażerów, przewożonych i ładunków, a jednocześnie umożliwi płynną pracę portu.

Tereny portowe wymagają szczególnego podejścia do zabezpieczeń. Muszą one gwarantować wysoki stopień ochrony, ze względu na bezpieczeństwo pracowników, pasażerów, przewożonych i ładunków, a jednocześnie umożliwi płynną pracę portu.

Bezpieczeństwo jest priorytetem, dlatego też do ochrony wielkich portów, które często stanowią ogromne centra logistyczno-transportowe, wybierane są systemy ogrodzeniowe typu High Security, uzupełniane systemami ochrony elektronicznej oraz telewizyjnej. Małe oczka (13x76 mm) paneli wykonanych z grubego drutu niemalże uniemożliwiają wspinanie się po ogrodzeniu, a przecięcie drutów jest utrudnione, tym bardziej, że nie ma możliwości włożenia między nie praktycznie jakichkolwiek narzędzi.  Poziome przegięcia panelu dodatkowo go wzmacniają.

Składane ogrodzenie

Do zabezpieczenia norweskiego portu w Stavanger wykorzystano z kolei aż 21 specjalnie zaprojektowanych podwójnych bram skrzydłowych. Ich konstrukcja umożliwia wygodne składanie i rozkładanie ogrodzenia. W zależności od potrzeb można je ułożyć tak,  aby tworzyły szerokie przejście od nabrzeża do miasta, z którego korzystają pasażerowie statków wycieczkowych lub rozłożyć, tworząc 200-metrową estetyczną barierę z palisady. System został uzupełniony o panele ogrodzeniowe i wyjścia awaryjne. Wszystkie elementy tworzą jedną całość spójną pod względem estetycznym, jak i technicznym.

Na wzburzone morze

Morski, silnie agresywny dla metali klimat sprzyja szybkiej korozji, dlatego przy wyborze systemu ogrodzeniowego zabezpieczającego port trzeba wziąć pod uwagę nie tylko stopień zabezpieczenia, jaki gwarantuje, ale także jego odporność antykorozyjną. Jednak, aby odpowiednio zabezpieczyć produkty przeznaczone do eksploatacji w środowisku morskim, stalowe ogrodzenie dla portu Stavanger w Norwegii firma zabezpieczyła cynkowaniem ogniowym, a następnie trzema powłokami antykorozyjnymi: jedną warstwą epoksydową i dwiema poliestrowymi. Identycznie zostało zabezpieczone ogrodzenie dla portu Tanger Med, które pokryto specjalną powłoką cynkową i poliestrową.

Źródło: Betafence

Komentarze

*

Najnowsze z tego działu

Wyszukaj

Newsletter

Adres email nie jest poprawny!
Spróbuj jeszcze raz...

×

Dziękujemy za zapisanie się do subskrypcji naszego newslettera!

×
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do newslettera Sztuki Krajobrazu!