Trendy

Budowa autostrady rowerowej w Niemczech

Niemcy inwestują w rowerową infrastrukturę. Pierwszy 5 kilometrowy odcinek autostrady rowerowej otwarty został w 2015 roku. W całości droga ma mierzyć ponad 90 kilometrów i będzie przeznaczona wyłącznie dla ruchu rowerowego.

Niemcy inwestują w rowerową infrastrukturę. Pierwszy 5 kilometrowy odcinek autostrady rowerowej otwarty został w 2015 roku. W całości droga ma mierzyć ponad 90 kilometrów i będzie przeznaczona wyłącznie dla ruchu rowerowego.

Entuzjaści rowerowych wycieczek z pewnością ucieszą się na wieść o budowie autostrady dla rowerów, która powstać ma na terenie Niemiec. Droga w całości mierzyć będzie 62 mile, a jej przeznaczenie będzie wyłącznie rowerowe. Wolna od samochodów autostrada połączy dziesięć miejscowości znajdujących się w zachodniej części kraju. Autostrada rowerowa ma być odpowiedzią władz Niemiec na problemy związane z nadmiernym ruchem w miastach, zanieczyszczeniem powietrza oraz innym postępującym zmianom środowiskowym.

Autostrada rowerowa

Krok w zieloną stronę po autostradzie rowerowej

Budowa autostrady rozpoczęła się w 2015 roku, kiedy utworzony został pierwszy odcinek rozciągnięty pomiędzy miejscowościami Essen oraz Mülheim an der Ruhr. W ten sposób władze kraju wykonały duży krok w kierunku nowego, bardziej ekologicznego sposobu podróżowania między miastami. Planowo autostrada dla rowerów łączyć ma aż 10 miast, w tym Bochum, Hamm i Duisburg oraz znajdujące się w na trasie 4 uniwersytety.

Nowa linia rowerowa ma zminimalizować zanieczyszczenie powietrza, które generowane jest przez samochody. Z autostrady wygodnie i łatwo korzystać będą mogły prawie 2 miliony ludzi, zamieszkujących obszary w odległości 2 kilometrów od powstającej drogi. Będą oni mogli każdego dnia wykorzystywać autostradę, aby przemieszczać się do pracy, szkoły, czy na uczelnię. Szacuje się, że dzięki budowanej autostradzie dla rowerów, codziennie na drogach samochodowych będzie około 50 000 aut mniej.

Autostrada rowerowa

Nowy typ drogi rowerowej

Nowa droga rowerowa śmiało może być określana autostradą. Jest bowiem ulepszoną wersją tradycyjnej ścieżki dla rowerów, która standardowo jest jednopasmowa. Dodatkowo ścieżki często kończą się niespodziewanie albo wymagają wykonania manewrów wydłużających całą jazdę. Nowy typ drogi będzie szeroki na 4 metry i dodatkowo wyposażony w pas do wyprzedzania. Trasa poprowadzona zostanie tak, aby omijać drogi samochodowe – zamiast skrzyżowań i przejazdów przez jezdnię zaprojektowano wiadukty i przejazdy podziemne ułatwiające przemieszczanie się. Autostrada rowerowa będzie także odpowiednio oświetlona na całej długości, co zapewni bezpieczeństwo podróży także po zmroku.

Wzrastająca popularność transportu rowerowego nie jest zaskakująca. Kolejne kraje inwestują w rowerową infrastrukturę, a pionierami na tym polu są kraje skandynawskie (przykładem jest ścieżka rowerowa w norweskim mieście Bjørvika mając świadomość, że aby zachęcić mieszkańców do zamiany czterech kół na dwa, należy zapewnić do tego odpowiednie warunki. Dzięki nowej trasie rowerzyści nie będą musieli martwić się zagrożeniem ze strony samochodów i ciężarówek, a zamiast tego będą mogli cieszyć się pięknym krajobrazem przez długie kilometry.  

Autostrada rowerowa

Budowa 90-kilometrowej autostrady rowerowej w Niemczech – metryczka projektu

typ projektu: droga rowerowa

inwestor: RVR

projekt: 2015

lokalizacja: Niemcy

projektowana długość: 99 kilometrów

zdjęcia: RVR, Juergen Faelchle

opracowanie: Wiola Imiolczyk

 

Autostrada rowerowa

Komentarze

*

Najnowsze z tego działu

Wyszukaj

Newsletter

Adres email nie jest poprawny!
Spróbuj jeszcze raz...

×

Dziękujemy za zapisanie się do subskrypcji naszego newslettera!

×
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do newslettera Sztuki Krajobrazu!