Urbanistyka

Znamy zwycięski projekt mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę

W międzynarodowym konkursie na przeprawę pieszo-rowerową przez Wisłą na wysokości ul. Karowej i Okrzei zwyciężył projekt warszawskiej pracowni Schuessler-Plan Inżynierzy.

W międzynarodowym konkursie na przeprawę pieszo-rowerową przez Wisłą na wysokości ul. Karowej i Okrzei zwyciężył projekt warszawskiej pracowni Schuessler-Plan Inżynierzy.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Przestrzeń zielona na osiedlu mieszkaniowym w Wiedniu

W konkursie zgłoszono wiele ciekawych prac, czym trudniej było wyłonić tą jedyną, która idealnie wpisze się w otoczenie, a przy tym będzie funkcjonalna i ponadczasowa. Z pośród 40 prac tą najlepszą wybierało jury w składzie: Marek Mikos, Renata Kaznowska, Rainer Mahlamäki, Wojciech Wagner, Łukasz Puchalski, Jacek Grunt-Mejer, Ewa Kuryłowicz, Maciej Mąka, Agnieszka Kulesza, Hubert Markowski, Wojciech Zabłocki, Patryk Zaręba oraz Henryk Zobel.

fot. UM Warszawa
fot. UM Warszawa

Rozstrzygnięcie konkursu nastąpiło 14 września, gdzie przyznano następujące nagrody:

- I nagroda (100 tys. zł) – Schuessler-Plan Inżynierzy, Warszawa (dodatkowo zwycięzca otrzyma zaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki)

- II nagroda (70 tys. zł) – Dipl. Arch. ETH SIA Anna Jach, Zuzana Krzyzanska, Anatoni Keszycki i Schnetzer Puskas International AG, Szwajcaria

III nagroda (40 tys. zł) – DWAA ARCHITEKCI MARCIN WOLSZCZAK

Wyróżnienia równorzędne (po 25 tys. zł): 
- JOANNA JĘDRUŚ-CABRERA, EOVASTUDIO SPL, GmasP (GOBERNA PEREZ & ASOCIADOS SL), Hiszpania
- SUD ARCHITEKCI POLSKA ,Warszawa

Wyróżnienia równorzędne honorowe: 
- Maria Ceran, Małgorzata Florczak-Puńko, Małgorzata Wiśniewska i Natalia Wilczak, Warszawa 
- NOKE Sp. z o.o., Warszawa

fot. UM Warszawa
fot. UM Warszawa

Wybrano projekt autorstwa Schuessler-Plan Inżynierzy ze względu na elegancką i powściągliwą formę, która idealnie wpisuje się w krajobraz tej części miasta. Architekci w swojej pracy postanowili nie konkurować z okolicznymi obiektami, a po prostu w niepowtarzalny sposób je uzupełnić. Projekt cechuje ciekawa architektura, gdzie przyłożono dużo uwagi do detali. 

fot. UM Warszawa
fot. UM Warszawa

Nowy most ma liczyć 400 metrów długości oraz 6 metrów szerokości. Obiekt ma być przykładem kierunku tworzenia nowej jakości warszawskiej infrastruktury, uwzględniającej potrzeby mieszkańców i środowiska. Obiekt został włączony w istniejące ścieżki rowerowe po obu stronach Wisły, tworząc wygodne połączenie  pomiędzy Pragą i Targówkiem a Śródmieściem czy Powiślem.

fot. UM Warszawa
fot. UM Warszawa

Komentarze

*

Najnowsze z tego działu

Wyszukaj

Newsletter

Adres email nie jest poprawny!
Spróbuj jeszcze raz...

×

Dziękujemy za zapisanie się do subskrypcji naszego newslettera!

×
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do newslettera Sztuki Krajobrazu!