Przestrzeń publiczna

Zielona Sieć terenów zieleni w Hamburgu

W skład Zielonej Sieci w Hamburgu mają również wejść rozbudowane ciągi piesze i rowerowe przebiegające przez kolejne tereny zieleni miejskiej. Projekt jest w fazie początkowej i wywołuje wiele kontrowersji, gdyż wymaga wprowadzenia wielu zmian. Znajduje jednak coraz większą ilość zwolenników.

Niemieckie miasto Hamburg zostało uznane w 2011 roku za Zieloną Stolicę Europy. Tytuł ten stał się jednak jedynie motywacją do dalszych działań na rzecz rozwijania terenów publicznych bogatych w roślinność.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Rewitalizacja rzeki w centrum miasta

Zielona Sieć terenów zieleni w Hamburgu figuruje pod nazwą Grüne Netz”. Plan zakłada wdrożenie większej ilości przestrzeni publicznych bogatych w rośliny. Miejsca te mają służyć mieszkańcom miasta zachęcając ich do spędzania wolnego czasu we własnym mieście. Ograniczy to w ciągu wolnych weekendów ilość osób podróżujących samochodami poza miasto.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Zagospodarowanie przestrzeni przemysłowej

zielony dach hamburg
Zielony dach nad autostradą numer 7 w Hamburgu

Zgodnie z ideą planu, część dróg ma zostać zastąpiona terenami zieleni. Nowe kompozycje parkowe mają harmonijnie łączyć się z istniejącą już zielenią miejską i łagodnie przenikać w tkankę ciasnego miasta. Roślinne skwery i zakątki mają oferować place zabaw, tereny sportowe oraz ogrody. W sieci połączeń uwzględniono również cmentarze w północnej części miasta.

Przykładem wdrażania planu Zielonej Sieci jest koncepcja zagospodarowania niemieckiej autostrady numer 7 biegnącej przez centrum Hamburga. Droga staje się coraz bardziej uciążliwa ze względu na wielu użytkowników i generowany hałas. Rozwiązaniem ma być przykrycie drogi szybkiego ruchu zielonym dachem o funkcjach użytkowych i rekreacyjnych. Nowe tereny zieleni mają być ofertą dla mieszkańców miasta ograniczając tym samym ruch samochodowy oraz powstający hałas. Realizację projektu przewiduje się na 2022 rok.

W skład Zielonej Sieci w Hamburgu mają również wejść rozbudowane ciągi piesze i rowerowe przebiegające przez kolejne tereny zieleni miejskiej. Projekt jest w fazie początkowej i wywołuje wiele kontrowersji, gdyż wymaga wprowadzenia wielu zmian. Znajduje jednak coraz większą ilość zwolenników.

mgr inż. arch. kraj. Joanna Magdalena Pracka

Komentarze

*

Najnowsze z tego działu

Wyszukaj

Newsletter

Adres email nie jest poprawny!
Spróbuj jeszcze raz...

×

Dziękujemy za zapisanie się do subskrypcji naszego newslettera!

×
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do newslettera Sztuki Krajobrazu!